Áruszállító lettem a sikeres barátom kávézó vállalkozásában

Volt egy barátom az egyetemen, Tomi. Tomi már akkor is nagyon keményen dolgozott, hogy üzleti egyetemi tanulmányai mellett a megfelelő anyagi hátteret is meg tudja teremteni a céljai eléréséhez. Ezért az intézmény kávézójában baristaként dolgozott a suli mellett. Sokan felnéztek rá, mivel ő volt az, aki még a vizsgaidőszakban is talpon volt a sok koffeintől és mosolyogva szolgált ki bennünket, akik aludtunk el a könyveink felett.

Az egyetemen sokan kávéfüggők voltunk, de Tomi aztán ebben is túltett mindenkin! Olyannyira, hogy a brazil kávékereskedelem európai gazdasági piacából írta a szakdolgozatát… ami ráadásul jó hosszúra sikerült, vajon hány csésze brazil kávét kellett elfogyasztania az írása közben?

Tomi nagyon sikeres volt, és még én is felnéztem rá, mivel nekem még ennyi kávéval sem sikerült túlélnem az egyetemi éveket. Hamar rájöttem, hogy az általam választott szak, meg úgy ez az egész nem is annyira nekem való.

Szerintem nem is szabad lenézni azokat, akik bár diplomával nem rendelkeznek, tisztességes fizikai munkával keresik a kenyerüket. A barista például egy olyan szakma, ami igaz, hogy nem igényel doktori végzettséget, de attól még a kávézó alkalmazottjainak nagyon is rátermettnek kell lenniük! Gasztronómiai alapismeretek, odafigyelés a részletekre, jó kommunikációs készségek, eladástechnika… ezekkel a készségekkel egy jó baristának mind-mind rendelkeznie kell. Tomi pedig ezt már akkor is nagyon jól észrevette.

Én viszont az egyetem abbahagyása után nem baristaként helyezkedtem el külföldön, hanem sofőrként. Amikor visszajöttem, azt gondoltam, hogy már van akkora tőkém, hogy itthon is boldoguljak még akkor is, ha nálunk alacsonyabbak a fizetések. Az első dolog, amire a hazatérésem után felfigyeltem, az az volt, hogy nyílt egy új kávézó a környéken. Meglepetésemre kiderült, hogy a tulajdonosa nem más, mint Tomi! Sőt, nem egy kávézója van, hanem már 3! Ráadásul éppen áruszállítót keresett, aki rendelkezik kellő tapasztalattal. Nekem pedig ez a lehetőség teljes mértékben ideálisnak tűnt, ezért nagyon örültem neki!

Tomi a kávékat, tejeket és egyéb kiegészítőket több különböző cégtől hozatta, ráadásul a kávézókban is voltak olyan csomagok, amiket a vásárlók hazavihettek, hogy otthon készíthessék el maguknak ezeket a kávékülönlegességeket. Nagyobb mennyiségben pedig mi szállítottuk ezeket is házhoz. Szóval mindig volt hova menni, a korrekt elszámoláshoz pedig szükségessé vált egy útnyilvántartó program beszerzése.

A magánszemélyek sokszor panaszkodnak, hogy manapság az okostelefonjaink és más eszközeink helymeghatározással is el vannak látva, ezért félnek, hogy magánéletük védelme veszélybe kerülhet. Ez azonban nem teljesen így van, mivel bizonyos esetekben nagyon is fontos, hogy a hatóságok tudjanak róla, hogy mikor hol jártunk. Az egyik ilyen helyzet az, amikor vészhelyzet adódik vagy bűncselekmény történik, amire azért szerencsére kevés az esély. Ezeknél praktikusabb az, amikor szükség van az autóval megtett utazáshoz kapcsolódó költségek pontos ismeretére, és fontos, hogy ezeket a számításokat a hatóságok is ellenőrizni tudják. Ebből kifolyólag nem elég rögzíteni a megtett út adatait, hanem a dokumentációnak meg kell felelnie a meghatározott formai és egyéb követelményeknek is. A roadrecord.hu ezeket pontosan ismeri, és nagyban megkönnyíti a munkánkat a megfelelő adatgyűjtés elvégzése által.

A mi esetünkben az is nehezítette a helyzetet, hogy mivel a kávézók heti 6 nap 12 órán keresztül vannak nyitva, ennyi időre pedig nem lehet csak egy alkalmazottat felvenni, volt egy munkatársam, akivel felváltva szállítottuk az árut a különböző napokon. Szerencsére a roadrecord.hu erre is talált megoldást, a legjobb pedig az volt az egészben, hogy a könyvelőnk mindkettőnk adatait látta. Ez pedig nagyban megkönnyítette számára a havi határidős számlák elkészítését, mert nem kellett még pluszban várni az adatok beérkezésére.

A roadrecord.hu alkalmazásának ráadásul nagyon egyszerű a használata, és akkor sem feltétlenül meríti le a mobiladat-keretünket, ha nem korlátlan előfizetésünk van.

Persze bármennyire is igyekszik pontos és szervezett lenni az ember, apróbb gikszerek mindig becsúszhatnak. Ilyen volt például az az eset, amikor nagyon siettem munkakezdés előtt, és ezért otthon felejtettem a mobiltelefonomat. A munkavégzéshez kaptam egy másikat aznapra a cégtől. Igen ám, de a probléma továbbra is fennált, miszerint nem tudtam a megszokott alkalmazásban a megszokott módon rögzíteni az utazásom adatait, ez pedig akár jelentős veszteséget és több órányi plusz adminisztrációt is jelenthetett volna a vállalkozásnak.

Szerencsére megtudtuk, hogy erre is van megoldás. A roadrecord.hu fejlett technikákkal rendelkezik, ezért legrosszabb esetben az elveszett útvonaladatok pótlása is megoldható a helyzettől függően. Különösen akkor, ha alapból használnunk kell az utazásunk során valamilyen térképes alkalmazást, mivel így mégiscsak lesznek használható adataink az irányokat és távolságokat illetően.

A roadrecord.hu számos vállalkozó számára hasznos segítséget tud nyújtani, akik érdekeltek a szállításban és az autózásban. Tomi elmesélte, hogy van egy ismerőse, Józsi, aki szintén igénybe veszi a roadrecord.hu útnyilvántartó program szolgáltatását.

útnyilvántartó program

Józsinak van egy saját tulajdonú kisbusza, amellyel egyes cégek munkásait szállítja szerződés szerint. Az elszámolással nem is volt gond egészen addig, amíg a családja meg nem kérte Józsit, hogy vigye el az egész rokonságot egy napra Bécsbe, hogy ott ünnepeljék meg az egyik családtag 18. születésnapját. Ez azért nem rövid út, Józsi pedig nem szerette volna ezt a költséget egyik munkaadójára sem ráterhelni. Ezért úgy döntött, hogy olyan útnyilvántartó program használatába kezd, ami az ilyen váratlan eseményeket is rugalmasan tudja kezelni. Mert hát sokszor egyszerűnek tűnik a dolog, csak meg kell nézni, hogy a céges út elején mennyi benzin volt a tankban, és utána mennyi maradt, illetve mennyivel tekeredett fel a kilométeróra… Ezzel csak az a probléma, hogy ez a nyilvántartás nem mutatja a dugók miatti araszolásból eredő veszteségeket, valamint azt sem, ha mondjuk egy baleset miatt kerülőúton kellet haladni, mivel ez szintén veszteség, ami nem feltétlenül csak időben mérhető, ha mondjuk romlandó árut szállítunk a céges autónkkal. Összességében véve tehát valóban sokkal jobban járunk, ha mindig mindenről pontos dokumentáció áll a rendelkezésünkre.

Ha a kedvenc kávézónkhoz vezető utat hajlandók vagyunk elmenteni a telefonunkban, akkor a céges autónkban miért ne élnénk ugyanezekkel a lehetőségekkel és eszközökkel, főleg ha ezáltal nagyban megkönnyítjük a könyvelőnk munkáját? Ő mindenképpen hálás lesz nekünk, ha igénybe vesszük a roadrecord.hu megoldásait, de mi is örülni fogunk, ha nem kell órákig keresgélni egy-egy útvonal elveszett adatait, vagy nem pont egy hatósági ellenőrzés előtt derül ki, hogy valami még hiányzik. A roadrecord.hu alkalmazásának használata mellett viszont nyugodtak lehetünk az autózás közben és után is, mivel biztosak lehetünk benne, hogy minden megfelelő módon dokumentálásra kerül majd.

Azt persze senkinek sem javaslom, hogy tudassa a könyvelőjével és mindenki mással, hogy melyik nap milyen útvonalon közlekedve megy nyaralni, és meddig nem lesz otthon. A logisztikában viszont ma már elengedhetetlen a pontos nyomonkövetés, ehhez pedig érdemes a legjobb szolgáltatásokat igénybe venni.