A családban én vagyok az egyetlen, aki kávézik. Nem tudom elképzelni, hogy másképpen induljon a reggel. Én ébredek elsőnek a családban és mindig szánok erre a kis rituáléra 10-15 percet, amikor nyugodtan elkortyolgatom az espressomat, 2 pötyivel, kis tejjel. Közben átgondolom a napi teendőket olvasgatom a híreket, mielőtt ébred a család és indul a nap.
Nemcsak otthon szoktam kávézni. Van az iroda közelében egy hangulatos kis hely, ahová szünetekben, ha tehetem, mindig beugrom lazítani picit. A közelben dolgozó barátnőkkel is itt szoktam összefutni pár kellemes percre. Itt inkább a kávékülönlegességeket szoktam kipróbálni, finomabbnál finomabbak vannak.
Legutóbb nem akadt ismerős, így beszélgetés helyett olvasgatással töltöttem az időt. Már régóta dédelgetek egy álmot, ami már a tervezés fázisába lépett. Saját vállalkozást szeretnék indítani. Aki vállalkozóként dolgozik, bizonyára tisztában van vele, hogy mennyire szerteágazó feladatai vannak már az indulásnak is. Sok mindenre kell figyelni az alaptevékenységeken kívül. Hivatalos ügyek, adminisztráció, könyvelés, állami szervekkel való kapcsolattartás, helyi adók, iparkamara…ez csak néhány a rengeteg dolog közül, melyeket át kell gondolni, meg kell szervezni.
Azelőtt még nem is hallottam a székhelyszolgáltatásról, de komolyan elgondolkodtam rajta, hogy igénybe veszem egy ilyen cég szolgáltatásait. Úgy gondoltam, hogy sok terhet levenne a vállamról és nagyban megkönnyítené, hogy inkább a fő tevékenységemre tudjak koncentrálni.
Találtam is, egy már első olvasatra nagyon szimpatikus céget, melynek honlapja a www.szekhelyszolgaltatas24.hu oldalon érhető el. Amikor céget alapítunk, ki kell jelölnünk számára egy székhelyet. Ez lehet akár a saját lakásunk is, ám ilyenkor is vállalnunk kell az ezzel kapcsolatos kötelezettségeket. A hivatalos küldemények és posta ide fognak érkezni, valamint a hatóságok is a bejárati ajtónkon fognak kopogtatni, és az ezzel járó esetleges kellemetlenségeket is viselnünk kell.
De van olyan lehetőség is, hogy erre szerződött vállalkozásokat, székhelyszolgáltató irodákat jelölünk ki vállalkozásunk székhelyéül. Ezt megbízási szerződéssel tehetjük meg és számos előnnyel jár. A szekhelyszolgaltatas24.hu teljes körű székhelymenedzsmentet vállal, széles körű szolgáltatásokkal. Nemcsak Bt, vagy Kft, de természetesen a székhelyszolgáltatás egyéni vállalkozó vagy bármely más cégforma részére is igénybe vehető.
Cégtábla kihelyezés, postakezelés és számos más szolgáltatás is van
Gondoskodnak a cégtábla kihelyezéséről, mivel ez minden vállalkozás számára kötelező érvényű elem. Erre nagyon kell figyelni, hiszen a cégtábla kihelyezésének elmulasztása, vagy szabályszerűtlensége számos kellemetlen következménnyel járhat. Ha ez nem megfelelően történik meg, akkor az adóhatóság az adószámot el is törölheti. Ez itt nem fordulhat elő, hiszen a cégtáblára vállalkozásunk neve a kapcsolódó jogszabályoknak és a bírói gyakorlatnak megfelelően történik meg.
A levélküldeményeket is szigorúan, törvényben meghatározott módok kezelik. Ugyanis, a székhelyszolgáltatásról szóló rendeletben foglaltak alapján az ügyfelet a beérkező küldeményekről 24 órán belül értesíteni kell. Ezért, a beérkező leveleket szkennelik, és archiválják, majd e-mailben is továbbítják a kliensek részére, a megadott e-mail elérhetőségre. Ez az átvételtől számítva nagyon gyorsan, gyakorlatilag néhány órán belül megtörténik.
Az összes szkennelt küldemény eredeti példányait pedig minden hónap végén elpostázzák az ügyfeleknek, külön postaköltség felszámítása nélkül, hiszen ezt már a kifizetett székhelydíj tartalmazza.
A szolgáltatás magában foglalja a hatóságok fogadását is. A folyamat korrekt és szakszerű, hiszen már több, mint 11 év gyakorlatával végzik. Előbb-utóbb számítani kell a helyszínen megjelenő szervek ellenőrzésére, vagy akár hivatalos irat kézbesítésére, sokszor előre nem vártan is. Náluk alapvető dolog, hogy ez a törvényeknek megfelelően történhessen meg.
Fentiekhez az is hozzátartozik, hogy a jogszabályoknak megfelelően tűrik az esetleges hatósági kényszerintézkedéseket, végrehajtási cselekményeket. Ha székhelyszolgáltatót bízunk meg, akkor nem történhet meg az, hogy a legrosszabb esetben végrehajtási eljárás során otthonunk ajtaján kopogtassanak, és lefoglalják személyes ingóságainkat.
Van lehetőség tárgyalásokra, megbeszélésekre tárgyalóhelyiséget is igénybe venni. Havi egy alkalom általában elég szokott lenni az ügyfeleknek, de több alkalom is igénybe vehető.
A szekhelyszolgaltatas24.hu-nál Budapesten 2 helyszínen és Újlengyelben is van székhelybérlésre lehetőség. A második és a hatodik kerületben is működik irodájuk. Már több, mint 11 éve végzik ezt a tevékenységet, sok tapasztalattal, komoly gyakorlattal, törvényeknek és jogszabályoknak maradéktalanul megfelelő ügyintézéssel.
Megbízható, pénzügyileg is stabil cég
Vállalkozásuk pénzügyileg rendkívül stabil, mondhatjuk úgyis hogy ebből a szempontból a legkomolyabb cég a piacon. Még a Bisnode, Európa legnagyobb cégminősítő vállalkozása is AA kategóriába sorolta. Ez már majdnem a legmagasabb kategória, hiszen az AAA-s besoroláshoz már csak egyetlen pontjuk hiányzik. Azért nagyon fontos a pénzügyi stabilitás, mert egy székhelyszolgáltató cég ha összeomlik, azzal ügyfeleinek rengeteg kárt tud okozni. Hiszen, ha eltűnik a piacról, az tömeges adószámtörléseket, cégcsődöket és eltiltásokat vonhat maga után. Így a fentiek miatt ez egyáltalán nem fordulhat elő. Nem üzemeltetnek cégtemetőt sem, hiszen minden ügyfél csak alapos kontroll után tud leszerződni velük.
A szekhelyszolgaltatas24 Újlengyelben is üzemeltet irodát. Ez egy pest megyei település, mely híres arról, hogy itt nincs iparűzési adó. Ez ezen a településen már közel 30 éve így van. Ez egyébként egy 1700 lakosú település a dabasi járásban. A település az M5-ös autópálya közvetlen közelében helyezkedik el, így könnyen megközelíthető. Amikor az iroda kialakításának helyszíne mellett döntöttek, választásuk azért esett Újlengyelre, mert a legstabilabb önkormányzattal rendelkező, legismertebb és adóoptimalizálásra legnépszerűbb, legalkalmasabb hely Magyarországon, és Pest megyében. Nagyon sok multinacionális cég választotta székhelyéül az elmúlt évek során.
Ha iparűzési adó mentes települést szeretnénk választani cégünk székhelyéül, az alábbiakat érdemes átgondolni, ha valóban pénzt szeretnénk spórolni az adómentességgel.
Meg kell nézni, hogyha már működő vállalkozásunk van, jelenleg mennyi iparűzési adót fizetünk, illetve alapítandó cég esetén előzetes kalkulációt érdemes végezni. Ha a cégnek van telephelye, fióktelepe, mely székhelyáttétel után Újlengyelen kívül esne, akkor meg kell osztani az IPA-t, ennél fogva nem biztos, hogy pénzt tudnánk itt megtakarítani. Könyvelővel, adótanácsadóval érdemes egyeztetni, hogy tényleg jól és megalapozottan dönthessünk.
Ha úgy döntünk, hogy szeretnénk igénybe venni a szekhelyszolgaltato24 szolgáltatásait székhelyünk üzemeltetésében, a honlapon minden szükséges információt és adatot megtalálhatunk a kapcsolatfelvételhez. Több telefonszám is fel van tüntetve a weboldalon, de közvetlenül is hagyhatunk üzenetet.
A havidíjak nagyon meggyőzőek, a budapesti helyszínnel való szerződés ára 6 hónapra mindössze 29.900,- Ft + ÁFA, melyből egy hónap ajándék. Ha úgy döntünk, hogy székhelyünket Újlengyelbe szeretnénk áttetetni, akkor ennek költsége 6 hónapra 39.900,- Ft + ÁFA, szintén egy hónap grátisszal. Szerintem ez minimális ár azokért a szakszerű szolgáltatásokért cserébe, melyet ezért a pénzért kaphatunk.
Engem is hamar meggyőztek, mert a honlapjukon olvasottak alapján úgy gondoltak, hogy ez a székhelyszolgáltatás egyéni vállalkozó részére is tökéletes. Hívtam is a kapcsolat menüpont alatt megadott számot, hogy egyeztetés után elindíthassuk a folyamatot. Nagyon készségesen segítettek is nekem a cég emberei, nemsokára megyek is konzultálni velük személyesen, addig pedig még olvasgatom a szekhelyszolgaltatas24.hu honlapját, hogy minden részletet megtudjak a cégalapításról, és felkészülten menjek már.